Wednesday, November 11, 2015

2nd Grade: November 11, 2015

Today in class, we continued learning all about Peru.  Specifically, we focused on some of the animals who live there.  We also continued practicing numbers in Spanish.  This week we focused on 30-49.

Ask your student:
  • What two animals did you learn about?  Where do they live?  (We learned about the alpaca--a llama--and the condor--a bird.  Both live in the mountains of Peru.) 
This week's vocabulary:
  • Review 
    • la bandera - the flag
    • rojo - red
    • blanco - white
    • el invierno - the winter
    • el verano - the summer
    • las estaciones - the seasons
    • el opuesto - the opposite
    • la playa - the beach
    • la capital - the capital city
    • las montañas - the mountains
    • los Andes - the Andes (mountains in Peru)
    • la costa - the coast
    • la playa - the beach
    • la selva - the jungle
    • el lago - the lake
    • Lago Titicaca - Lake Titicaca (located between Peru and Bolivia)
    • el río - the river
    • el Río Amazonas - the Amazon River
  • New
    • el pájaro - the bird
    • el condor - the condor, a bird that lives in the Andes.  It is the largest flying bird with a wingspan of 11 feet!
    • la llama - the llama
    • la alpaca - a type of llama with very soft, warm, fur
Homework:
  • Bible Memory Verse! 
    • Canten al Señor con alegría, toda la tierra.  
    • Con alegría adoren al Señor; ¡con gritos de alegría vengan a su presencia!  
    • Reconozcan que Señor es Dios; él nos hizo y somos suyos;  ¡somos pueblo suyo y ovejas de su prado!  
    • Entren por sus puertas con acción de gracias; vengan a sus atrios con himnos de alabanza. ¡Denle gracias, bendigan su nombre!
    • Salmos 100:1-4 (cien, versículos uno a cuatro)
    • Audio version 
    • Listen to the Seasons Song.  This song is about the seasons in Michigan.  How would the song be different if we were singing it in Peru?

    No comments:

    Post a Comment